söndag 11 januari 2009

Gymmet here I come...

Idag ska jag börja ta itu med min träning. Först ska jag springa ett varv runt området där vi bor och sedan ska jag gå till gymmet och träna.
Känner mig slö och trött så ofta att jag måste göra något åt saken. Sedan kan det ju vara skönt att gå ner något kilo nu efter julens frossande i svensk mat.

Jag är oftast ganska motiverad när det gäller träning och har inga problem med att komma iväg till gymmet. När jag bodde i Sverige tränade jag tre till fyra gånger i veckan. Tyvärr har jag haft mycket att göra det senaste året vilket har lett till att jag kommit av mig med träningen. Därför har jag nu dålig motivation och hittar ofta ursäkter till att inte gå dit men det ska det bli ändring på. Här nere ska jag egentligen inte hitta några ursäkter eftersom det alltid är varmt och fint väder så jag kan inte klaga när jag ska springa. Jag har två gym och en träningshall som är till för dem som bor här så jag behöver inte köpa något gymkort. På gymmen har de även flera personligatränare som säkert är mycket billigare än vad det är att anlita en i Sverige. Jag har all chans i världen att bli av med mitt sötsug nu. Så inga fler ursäkter, gymmet here I come!

Inga kommentarer: