onsdag 21 januari 2009

Palmbladet tur & retur

Skulle gå till stranden idag som jag skrev tidigare idag men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Gick först in och skulle boka en tid för pedikyr eftersom det inte blev av i förrgår. Då visade det sig att de hade tid på en gång. Väl där kom jag fram till att det ju inte var så smart av mig att gå dit i ballerinaskor. Givetvis visade det sig att jag var tvungen att gå hem i ett par provisoriska knall orange flip-flop för att inte sabba mitt nagellack som inte blivit riktigt torrt. Som tur är bor jag två minuter från nagelsalongen men jag kände mig ändå som en mupp där jag kom gående i mina fula flip-flop!

Under tiden som jag var och fick pedikyr ringde P som tyckte att jag skulle komma ner till stranden och hänga lite med honom och hans gäster så när jag varit hemma och bytt till mina riktiga flip-flop gick jag ner till stranden. Eftersom klockan då var ganska mycket brydde jag mig inte om att byta om till badkläder vilket var ganska dumt. Det visade sig att det fortfarande var riktigt varmt så där satt jag fullt påklädd och sjukt varm på en solstol omgiven av de andra i badkläder. Måste varit en rolig syn,haha.

När solen började gå ner åkte vi ut på en tur på till ett av palmbladen och tittade på lyxvillor. Vilka fantastiska hus de har där, får kanske flytta dit snart :) Efter turen ut till palmbladet blev det middag hemma hos P och sedan lite tv-tittande. Helt perfekt avslutning på en härlig dag i Dubai.



Inga kommentarer: