måndag 19 januari 2009

Ingen maid för mig just nu

Då var första delen på dagens lista klar.
Här i Dubai verkar det vara så att alla västerlänningar förväntas ha en maid som sköter allt åt en eller åtminstånde någon som städar till dig. Redan innan vi hunnit flytta in i vår lägenhet blev vi erbjudna städhjälp. Känns rätt överdrivet med både maid och städhjälp för vår del då vi bara är två även om det verkar vara en självklarhet här. Om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt det är enklare att sköta allt sådan själv. Hade jag haft en massa barn eller vi båda hade haft väldigt krävande arbeten hade det kanske varit skönt med hjälp. Fast samtidigt hade jag antagligen inte haft den hjälpen om jag bodde i Sverige så varför skulle jag behöva det här. Fast vem vet, jag kanske ändrar mig i framtiden när jag blir van vid hur man lever här :)

Nu ska jag iaf sticka iväg till gymmet även om det tar emot. Hade helst tagit det lugnt en stund men jag behöver komma i form så det är bara att släpa sig iväg.

Ses senare...

Inga kommentarer: