tisdag 27 januari 2009

En dag på stranden...


Har precis kommit hem från en helt perfekt dag på stranden.

Temperaturen är cirka 25 grader varmt, det är soligt och en nästan molnfri himmel. Det är knappt något folk på stranden. Det enda som hörs är paradisfåglar som kvittrar och vattnet som då och då slår emot stranden efter att en båt som kört förbi bildat små vågor. Vattnet känns lite för kallt för att jag ska bada men ser helt underbart ut då det är alldeles klarblått och lugnt. Jag känner en svag doft av grillat som gör att jag känner mig lite hungrig. En svag bris fläktar skönt. Svagt hör jag böneutropet långt, långt borta. Klockan är halv ett. Någon vågar sig i det kalla vattnet med ett plask. Jag känner nu solens strålar smeker min hud, så avkopplande och skönt. Jag somnar nästan. Jag gillar verkligen lugnet och tystnaden här, trots att det bara är några minuter från stadens puls. Livet är verkligen underbart här på stranden.
Ingen här...
Ingen där...

Inga kommentarer: