tisdag 20 oktober 2009

Vinterkläder

Igår var jag på ett av alla Mall här i Dubai och gjorde en fasansfull upptäckt. I nästan alla butiker har man nämligen tagit bort alla färgglada sommarkläder och ersatt dem med mörka vinterkläder i färger som grått, brunt och svart och i material som tweed och manchester. Jag fattar inte att butikerna helt tar bort alla fina, sommarkläder och istället fyller butiken med varma och mörka kläder, de kunde ju åtminstone ha kvar en del av sitt gamla sortiment. Helt ärligt så fattar inte jag vem som köper ett par manchesterbyxor här och går runt med dem, om jag tagit på mig ett par skulle jag nog inte få av dem då de säkert klibbat fast av värmen, sedan är det nog inte så bra ur hälsosynvinkel heller att ha ett par tighta manchesterbyxor i 35 graders värme! Ni skulle dessutom se deras dunjackor som de säljer här. För en nordbo som mig är jackorna ett skämt då de är väldigt tunna, gjorda i ett äckligt plastigt material och designen är hemsk. Den kanske fungerar här när det är runt 15 grader i januari men om man lämnar UAE för Europa kommer man inte långt i en sådan hemsk jacka. Det verkar precis som att den är gjord för att man bara ska ha den här och för att det ska se ut som att man har en dunjacka på sig när den i själva verket inte är tjockare än en vanlig höstjacka! Usch, jag blev verkligen deprimerad igår när jag såg allt detta och känner mig fortfarande deprimerad när jag tänker på att jag inte vet vad jag ska göra fram till mars då de börjar få in lite fina sommarkläder igen. Hur ska jag klara mig utan att kunna shoppa fina klänningar och kjolar under nästan 5 månaders tid? Innan jag slutar detta deprimerande inlägg måste jag förresten också berätta att jag försökte hitta en ny bikini eftersom det är strandsäsong här nu men där fanns inga bikinisar kvar för de hade de ju tagit bort eftersom det var sommarsäsongens kläder. Så om ni ska åka till Dubai snart så ska ni ju inte tro att ni kan hitta några snygga sommar eller badkläder här för det går inte!

Inga kommentarer: