söndag 11 oktober 2009

Lunch på Crowne Plaza

Igår morse gick jag upp tidigt för att vara på nagelsalongen klockan 09.00. Där var jag sedan och blev omhändertagen ända tills 11.10 då jag äntligen var klar och hade både fina händer och fötter. Sedan begav jag mig hemåt för att plocka undan lite innan det var dags för oss att åka in mot Sheikh Zayed Road och Crowne Plaza för lunch tillsammans med JA och MA.



Twin Towers sett från Crowne Plaza

Sheikh Zayed Road

Vi blev bjudna på lunch på en otroligt mysig italiensk restaurang som heter Al Fresco inne på Crowne Plaza. Där blev det mat i stora lass med två förrätter, en med tomat och mozzarella och en pizza som kocken särskilt sände in till oss. Därefter åt vi våra huvudrätter, själv åt jag en mycket god vegetarisk lasagne och sedan blev de efterrätt då jag och G åt apelsin pannacotta. Allt var verkligen supergott och jag var proppmätt och nästan rullade ut ur restaurangen. Sedan blev vi visade Crowne Plaza på ett riktigt VIP sätt då vi fick komma in i en massa stängda rum bla vinkällaren titta. Crowne Plaza är det första hotellet som byggdes på Sheikh Zayed Road och det näst äldsta hotellet i Dubai men det är ändå fortfarande väldigt fint! Det finns verkligen många fina hotell med helt fantastiska restauranger som man tyvärr aldrig har hört talas om.
Crowne Plazas Poolområde
En av restaurangerna på Crowne Plaza
Mysig uteservering

När vi sagt hej då till JA och MA fortsatte vi med våra ärenden som vi hållit på med de senaste dagarna och vi blev äntligen klara med dem igår! Vi var hemma ganska sent och som vanligt var vi väldigt trötta. Igår var det nästan sommarvärme här i Dubai igen och att vara iväg en hel dag i denna värme tar på krafterna.

Inga kommentarer: