söndag 18 oktober 2009

Oktoberfest

I torsdags var G och jag och några vänner på Oktoberfest här i Dubai. På Irish Village har man varje år en stor Oktoberfest som varar i en månad. De har ett riktigt tyskt umpa bumpa band som spelar, man sitter längs långbord, de har en stor tysk buffé och man dricker så klart öl. All serveringspersonal går klädda i traditionella Lederhosen och framförallt, det är mycket folk där.

Umpa Bumpa och Lederhosen...


Innan vi åkte till Oktoberfest träffades vi hemma hos en kollega till G och åt pizza och drack vin respektive öl. Då vi var cirka tio stycken fick vi ta två taxi för att alla skulle kunna få plats när vi skulle åka till Irish Village. För oss i vår taxi blev det en ganska lång åktur då vi fick ta en omväg pga att trafiken stod still på Sheikh Zayed Road och dessutom så körde taxichauffören fel så att vi först hamnade på ett helt annat ställe. Som jag så många gånger berättat tidigare så måste man ofta köra ganska långt innan man kan vända om man kör fel!


Vi var ganska många som trängdes vid vårt bord!


Väl framme på Irish Villge träffade vi flera andra vänner som redan var där. Trots att vi hade reserverat ett bord för 25 personer blev vi tillslut så många att flera i vårt sällskap helt enkelt fick stå upp! Vi hade verkligen roligt och det blev mycket dans. Då några av oss skandinavier satt och sjöng med i sången trodde en sydafrikansk vän till oss att detta var sådan musik som vi i Norden lyssnar på! Visst gör vi det skojade vi med henne och hon höjde en aning på sitt ögonbryn och tyckte det lät lite märkligt. Vårt lilla gäng dansade ut på dansgolvet fram på småtimmarna och lyckades få ut publiken så att det från att bara ha varit vi där till att bli proppfullt!
Vet inte varför de valt färgerna blått och vitt...

När vi satt i taxin på väg hem kände jag hur mina fötter värkte, jag hade ju haft heels på mig större delen av kvällen och bara sparkat dem av mig när vi shakade loss som värst. Än i dag tre dagar senare har jag ont i fötterna!

Såhär kul hade jag på Oktoberfest 2009 i Dubai!

Inga kommentarer: