fredag 9 oktober 2009

Candylicious

Idag kom min älskling hem till en nystädad lägenhet och han var så gullig som hade lunch med sig, kan det bli bättre. När vi ätit lunch föreslog jag att vi skulle åka och shoppa lite och det blev faktiskt lite shopping, till min stora glädje! Vi åkte till Dubai Mall som tillhör ett av mina favorit Mall trots att det är en bra bit bort.

På Dubai Mall hade de öppnat en ny enormt stor godisaffär, Candylicious, som det var kö till för att komma in!!! Affären var som en enda stor Willy Wonka fabrik med de mest udda godissorter jag någonsin sett. Affären var så klart full av sockerstinna små kids med enorma leenden som fyllde sina godispåsar till bredden vilket fick deras stackars föräldrar att dra efter andan när de kom till kassan. Lösgodiset som för övrigt mest bestod av olika sorters gelégodis kostade 160kr/kilot! Ett vanligt 100g choklad, förvisso med en rolig etikett, kostade runt 70-120 kronor och ett helt vanligt choklad typ Snickers som du kan köpa i mataffären var här dubbelt så dyrt. De hade även vanligt vatten i en flashig flaska som förvisso var limited edition men ändå, den kostade 500 kronor! Jag och G funderar på om vi inte ska börja sätta fina etiketter på våra gamla Evian flaskor och hälla i vanligt vatten och sälja för 100 kronor, vi hade kanske kunnat tjäna flera tusen i veckan!



Kö till godisaffären hör inte till vanligheterna!


Man kan ju sammanfatta hela upplevelsen att det var en aning konstigt att behöva stå i kö för att komma in till en godisbutik men å andra sidan finns det inte så många vanliga godisaffärer här. Det var så klart lite jobbigt att både behöva hålla koll på allt småfolk och behöva se sig för så att man inte tappade choklad i golvet då där var många tydliga skyltar om att om man hade sönder något godis så var man tvungen att köpa det. Affären hade iaf väldigt god glass som man kunde köpa och gå och mumsa på medan man gick och spanade in allt godis.


Godisträd!

Mycket gelégodis i alla möjliga färger!



Candylicious får 3 shoppingkassar av mig då det var en mysig Willy Wonka affär men når inte upp till 4 då de hade så sjukt dyra priser!



Jag som gillar skor och choklad hittade det perfekta godiset, ett par choklad heels!

Inga kommentarer: