fredag 9 oktober 2009

Konstiga ljud

God morgon. Det är helg här i Dubai men eftersom det inte är det hemma i Sverige så har jag passat på att ringa olika samtal till bla myndigheter i Sverige och svara på en massa mail som jag hade. Skönt att få gjort eftersom jag har haft alla dessa saker på mitt samvete nu några dagar!

G åkte iväg tidigt i morse för att jobba men han slutar tidigt så vi har hela dagen på oss att hitta på något. Själv är jag lite sugen på shopping en det är nog inte G så vi får se vad vi kommer fram till att vi ska göra!

Jag måste förresten berätta om en lite obehaglig sak som hände igår. Sent igår kväll ca 23.35 lokal tid hördes flera höga smällar här utanför där vi bor. Först trodde jag att det var något fyrverkeri men det lät som att det kom från två olika håll och det var bra mycket högre än fyrverkerier. Det var ett dovt muller mellan smällarna med så det blev aldrig tyst så som det blir med fyrverkerier. Jag gick därför ut på balkongen för att se vad det var som hände. Jag kunde varken se några ljus från eventuella fyrverkerier och smällarna var väldigt höga och kom hela tiden utan några mellanrum. G som hade gått och lagt sig kom upp och frågade vad det var som hände. Smällandet höll på i cirka tio minuter och jag fick aldrig någon förklaring på vad det var. Ni kanske tycker att det verkar löjligt men man blir faktiskt lite orolig när något sådant händer då vi faktiskt befinner oss i mellan östern och det finns ett latent terrorhot mot UAE och framförallt Dubai. Dessutom är UAE nära länder där det ofta är konflikter. Det är inte så att jag går runt och är orolig eller rädd när jag är här då jag trots allt inte tror att det är någon större risk att vara här jämfört med i Sverige men man tänker ändå en extra gång när man hör ljud som igår som man inte vet vad det kommer ifrån!

Inga kommentarer: