söndag 18 oktober 2009

Mystik kring håravfall i Dubai

Många här i Dubai pratar om att man tappar håret här av vattnet när man duschar. Man ska därför installera ett filter och använda ett särskilt shampoo och balsam som ska hjälpa. Tidigare har jag mest hört personer från sydamerika som klagat över problemet men nu har jag faktiskt även hört svenskar prata om ökat håravfall. Själv har jag inte precis märkt att jag tappat så mycket hår men man börjar ju bli rädd när man ser att det finns flera hårstrån på kudden på morgonen när man vaknar. Jag läste faktiskt i en av de lokala tidningarna att så många 47 % av kvinnorna som blivit tillfrågade sa att de hade problem med håravfall. Man vet tyvärr inte riktigt vad det beror på men många tror att det är vattnet som det är fel på då de menar att det är för mycket klorin i vattnet. Jag har hört att vissa här i Dubai går så lång som att de tvättar sitt hår i dricksvatten men det tycker jag verkar vara till att överdriva en hel del. Själv ska jag försöka ta reda på mer om filtret och hårprodukterna som ska vara bra, berättar mer när jag kollat upp dessa.

Inga kommentarer: