fredag 20 mars 2009

Gästbloggare: På besök i Dubai, del 2

Nu är det gästbloggare G`s mamma igen. På väg till flygplatsen körde G oss till Um al Quwain där B och Y har byggt en villa. Um al Quwain är en annan emirat ca 8 mil härifrån. Här bor dom i en nybyggd enplansvilla med stor trädgård. Hon hade en manlig maid som skötte städning, tvätt mm. Han var väldigt förtjust i BÅ och mig och kallade oss mamma o pappa. 22 år gammal var han. Dag 1 var det shoppingmall och på kvällen blev vi bjudna på en arabisk meny som B lagat. En kapten från företaget var också bjuden på middagen.
Dag 2 var vi på SAS Radisson hotel i Sharjah och solade och badade. På kvällen bjöds vi på hemgjorda grillade hamburgare i trädgården hos B o Y och då var en annan pilot inbjuden.
Dag 3 hade B bokat manikyr och pedikyr för henne o mig på ett Lady SPA. Eftersom B skulle ett ärende innan vårt besök så skulle maiden köra mig till Spat. Efter en timme skulle maiden köra BÅ till oss o därefter skulle vi på rundtur i staden. Besöket på Spat tog dessvärre 3,5 timme istället för 1 och där stod min tåliga man under en palm i 30 graders värme o väntade för inga män fick komma in.
På kvällen lagade jag min goda lax på begäran som blev väldigt uppskattad. Morgonen efter mötte vi G o Indrah på Jumeirah road och dom hade tråkiga nyheter. Dom var uppsagda från sin lägenhet. Indrah berättar senare.

Idag var vi på stranden på morgonen och därefter på Festival City där vi åt lunch på Macaroni grill, en italiensk restaurang som vi varit på tidigare. Fantastisk mat och service.
Nu får Indrah berätta den roliga nyheten.

Hälsningar

G`mamma

Inga kommentarer: