fredag 13 mars 2009

Bilolycka

Jag förstår att ni undrar vad som hänt med min blogg, varför jag inte skrivit på ett tag. Det beror på att det har varit mycket som hänt den senaste tiden. Jag och G var bla med om en bilolycka för några dagar sedan och efter det blev jag chockad, trött och ledsen. Både jag och G har klarat oss utan större skador men vår bli blev totalförstörd.

Det som hände var att vi blev påkörda på Dubais huvudgata av en stor lastbil som först körde in i oss bakifrån flera gånger för att sedan trycka in oss i en lastbil framför. Vi blev alltså mer eller mindre fastkilade mellan två stora lastbilar med resultatet att bilen blev skrot.


Vi är därför mycket tacksamma att vi klarat oss med livet i behåll. Lite senare ska jag berätta närmre om olyckan och vad som hänt efteråt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ!
Vilken tur ni är OK i alla fall!

Inte fel med 2 ton svenskt stål som skydd i Dubai trafiken kanske...

/Mr & Mrs Marsipangris

Indrah´s Closet sa...

Tyvärr var det enda svenska stålet Scania lastbilen som körde på oss och på den blev det inte en skråma. Det var vår andra bil som blev påkörd, en Chrysler som blev en meter kortare och skrot.


Kram

Anonym sa...

Ajdå, ja det var ju både på gott och på ont iofs.....

/Mr M