söndag 4 april 2010

Veckans första dag...

Livet här i Dubai är sällan trist!

Idag har jag varit på gymmet och tränat armar och mage och efter det njöt jag av att simma 20 längder i en underbart svalkande pool.

Dagen har jag spenderat på stranden och på vår balkong tillsammans med en av mina bästa vänner här i Dubai. Vi hade ju en del att ta igen då vi inte träffat varandra sedan jag kom tillbaka från Sverige. Idag fick jag veta att hon växt upp med stora delar av Sveriges kändiselit och att hon växt upp med att hänga på filminspelningar och filmpremiärer då hennes styvpappa är en av Sveriges mycket kända skådespelare! Förutom hennes spännande berättelser om hennes uppväxt har vi pratat om vad jag hittat på i Sverige, vad hon gjort här i Dubai. Vi har så klart även avhandlat ämnen som bröllop, barn, livet här i Dubai och lite lokalt skvaller, dagen kunde inte ha varit bättre!

Inga kommentarer: