lördag 3 april 2010

Påskmiddag

Igår var vi ju bjudna på två påskmiddagar, vi hann dock bara med den ena. Från början trodde jag att vi skulle hinna med att besöka båda då den första middagen började redan klockan 16 men vi gick inte därifrån förrän efter 23 och eftersom G skulle jobba i morgon (läs idag) så ville inte han följa med och om jag skulle åka dit själv skulle jag inte vara där förrän runt 23.30 vilket jag tyckte kändes lite väl sent!

Den påskmiddag som vi gick på var väldigt trevlig. Förrutom värdparet, G och jag så var där ett annat par som jag aldrig träffat tidigare men som jag hört talas om. De visade sig vara väldigt trevliga och innan vi skildes åt igår blev vi hembjudna till dem nästa vecka på födelsedagsfest!

K hade dukat väldigt fint...

När vi kom blev vi bjudna på välkomst drink på balkongen medan K förberedde förrätten. När vi beundrat den fina dukningen blev vi bjudna på en svensk inspirerad förrätt bestående av grovt bröd med senapssill och ägg samt en rostad brödskiva med getost (tror jag). Mellan förrätt och huvudrätt minglade vi runt i lägenheten, satt på balkongen och pratade och bara hade allmänt trevligt.
Den mycket goda förrätten...
Till huvudrätt serverades det kokt lax med potatis, sommarsås och kokta grönsaker. S hade dessutom med sig en otroligt god sallad med bla grönmögelost, päron och nötter. Efter middagen var vi alla så otroligt mätta så vi gick ut på balkongen igen och satt där och pratade.
S hade med sig en god sallad med bla grönmögelost till G´s glädje!
Lax till huvudrätt, om ni undrar varför där är en talrik med kött så är det för att en person inte kunde äta fisk!
Ett bra tag senare blev det påsktårta, som jag för övrigt bakat med lite hjälp av G som färgade och kavlade ut marsipanen :) Min variant av svensk prinsesstårta gjorde succé och alla beundrade mina påskkycklingar och påskägg,haha. S ville till och med ha receptet så jag får ge henne det på tisdag när vi träffas. Efter påsktårtan vankades det salta pinnar innan vi vid 23-tiden gick hem i den varma men lite blåsiga Dubai natten!

Min fina påsktårta!

3 kommentarer:

Marsipangrisen sa...

Mums den såg god ut, jag vill också ha receptet! ;-)

Indrah´s Closet sa...

Då får jag väl skriva ihop receptet och lägga ut här! ;)

Marsipangrisen sa...

Det tycker jag!