tisdag 20 april 2010

Uppdatering

De senaste dagarna har jag verkligen haft fullt upp. I lördags var jag på afternoon tea hos K tillsammans med de andra tjejerna. k hade verkligen ansträngt sig och gjort goda snittar och kakor. Vet inte hur mycket te jag drack mellan 14.30 och 19.00 men det var nog mer än en liter! Söndagen började med gymmet tillsammans med K sedan blev det en snabb dusch och frukost innan vi begav oss hem till E och sedan vidare till en affär som jag aldrig tidigare besökt som heter One Million Store. Stället var gigantiskt och där fanns allt man behöver och inte visste att man behövde. Där fanns allt från söta små prydnadssaker, kuddar och dukar till antika möbler och kristallkronor. När vi kom ut därifrån krävdes det tre våtservetter innan vi fått av oss dammet från våra händer, det är nämligen mycket gamla antika saker som finns där som inte blivit dammade på ett par år! Så fort jag och G köpt lite nya möbler ska jag åka dit igen och shoppa på mig annorlunda och fina saker att pryda våra bord med :)


Efter besöket på One Million Store åkte E, K och jag vidare till Mall of Emirates där vi mötte upp Kr för en fika på vårt stammishak Paul´s. Efter en låååång fika begav vi oss vidare till en arabisk butik där vi tittade på underbara tunikor, klänningar och väskor innan det var dags att åka hem för att möta upp min älskling som varit på övernattning i Dhaka.

Igår tog G och jag det lugnt hela dagen och låg vid poolen och solade och badade och avslutade kvällen med att se på film.

Idag har jag varit på stor shopping och gjort av med några tusen på fina kläder. Köpte bla lite saker till bröllopet, därav den stora summan som jag gjorde av med ;)

I morgon ska G och jag gå på university graduation på Emirates headquarter där bla sheiken ska medverka. En kompis till mig tar nämligen examen i Aviation Safety.

Inga kommentarer: