torsdag 8 april 2010

Biten av en giftspindel???

Jag känner mig allt lite stygg för att jag inte hunnit med att skriva så mycket den senaste tiden men det har verkligen gått i ett. Igår var jag hos frisören vilket var en smärtsam upplevelse då jag tidigare bränt mig i hårbotten vilket resulterade i extrem smärta som nästan var outhärdlig när jag färgade i utväxten! Jag uthärdade dock det hela som den hårdhudade kvinna jag är,haha!

Efter frisören ordnade G och jag med lite saker här hemma och sedan hade jag ett möte med Jo då hon och jag håller på och planerar för en vårbal som vi förhoppningvis ska ha snart beroende på om företaget som vi ska anlita för catering kan den helgen. Det är med andra ord en del att ordna med när man ska arrangera en hel gala middag, mycket ska klaffa!

Idag har G och jag spenderat lite tid på stranden och på BurJuman där jag var och tittade på en Chanel väska. Jag satte faktiskt upp mig i kön så de ska ringa mig så fort de får in den färgen som jag vill ha då de just nu inte hade den men smakar det så kostar det. En Chanel väska är sannerligen inte billig men å andra sidan så har den ju ett högt andrahandsvärde så tröttnar jag kan jag ju alltid sälja den! Efter Burjuman besöket åkte vi för att träffa några vänner till oss som vi inte träffat på ett tag. Vi var och åt en sen lunch tillsammans och pratade om allt vi gjort sedan sist vi sågs. Det roliga är att hon är sjuksköterska men precis som jag så arbetar hon inte som det här i UAE pga alla problem det är med den saken. Däremot så har vi alltid en hel del skräckhistorier att berätta för varandra varje gång vi ses då vi hör och ser så mycket knäppa saker här som har med vården att göra. Jag visade förresten henne bilderna på min arm och hon trodde att det var en giftspindel som bitit mig, därav den hemska bulan. Hon är faktiskt den andra personen som tror att det är en giftspindel som bitit mig, lite scary!

G fick tyvärr mycket bråttom hem då de ringe och ville att han skulle komma fort som bara den till jobbet då de hade en flygning utan pilot som de behövde honom till. Trist tycker jag men jag har ändå en del att pyssla med så jag klarar mig nog utan honom ikväll. Jag får bara hoppas att det inte kommer några läskiga giftspindlar och biter mig ;)

Inga kommentarer: