torsdag 27 augusti 2009

Rapport från gårdagen!

Igår var jag alltså i Malmö där jag passade på att handla lite av varje och njöt av att kunna gå på gågatan utan alldeles för mycket folk som trängs, som det var förra veckan då det var Malmöfestivalen! Jag lyckades tyvärr inte hitta allt jag hade tänkt mig och istället köpte jag lite saker som jag inte tänkt mig, ganska typiskt mig med andra ord.

Vid 16-tiden mötte jag YB som kom direkt från jobbet i Köpenhamn. Hon var ganska hungrig då de hade slängt hennes lunch på jobbet då de trodde att hennes omelett var möglig, haha! Stackarn hade alltså bara ätit några bitar gurka på hela dagen. Vi gick därför till Espresso House vid Hansa och tog en fika, självklart valde båda Chai Latte då det är något av en favorit hos båda. För övrigt var det YB som introducerade Chai Latten för mig för en sådär 4år sedan och sedan den dagen har det blivit en hel del Chai när vi setts.
Som vanligt gick tiden alldeles för fort då vi i princip pratade i ett om allt från våra jobb, gamla minnen, gemensamma vänner, killar och så en hel del om hennes nya husdjur. Hon har skaffat sig en papegoja som hon inte kommer särskilt bra överens med. Den har nämligen utsett henne till sin konkurrent då den tror att YB´s kille är sin kille! Väldigt invecklat men också väldigt roligt. När de köpte papegojan gjorde de det särskilt med hänsyn till att den skulle ty sig till henne då hon är den som mest skulle ta hand om den och nu är de nästan fiender. Den såg iaf väldigt fin ut på bilderna hon visade mig och det ska bli riktigt roligt att se den in real life snart!

Innan jag åkte till stan var jag faktiskt ute och cyklade en sväng här på Näset. Det är alldeles för sällan jag cyklar nu när jag är hemma och har chansen men det blir oftast att jag går eller tar bilen vilket är synd då det är så mysigt att cykla. Det märkets tydligt att sommaren är slut då det var så tyst och tomt på folk, inte alls som för bara några veckor sedan då det kryllade av sommargäster som var precis överallt. Nu när jag har vant mig vid att det inte är så mycket folk överallt och att det är ganska tyst runtomkring kommer jag nog få en liten chock när jag kommer tillbaka till Dubai som fullkomligt kryllar av människor precis överallt!

Inga kommentarer: