onsdag 12 augusti 2009

Bröllop

I lördags var det äntligen dags för bröllop på ön Badholmen i Stockholms skärgård. Då vi inte skulle bli hämtade förrän 15.30 tog vi på morgonen båten över till Vaxholm och strosade runt och tittade i små, mysiga butiker, tittade på G´s syskonbarn när de badade och avslutade sightseeingen med lunch innan vi vid 14-tiden tog båten tillbaka till fästningen. Väl framme blev det kö till duschen men snabb som jag var hann jag först in i duschen så att jag skulle få extra mycket tid att göra mig i ordning ;)

Prick 15.30 anlände båten med brudparet i spetsen till fästningen. Där blev de resterande gästerna upplockade för vidare färd till Badholmen där vigsel och fest hölls. Vigseln ägde rum ute i det fria och innehöll både dragspelsmusik och sång, fint var det iaf och det var nog flera som fällde både en och två tårar. Efter vigselakten blev det trerättersmiddag med mycket fina tal följt av dans och bröllopstårta. Platsen de valt för vigsel och fest var så fantastisk då det var mitt ute på en ö, tänk er själva att sitta på middagen och kunna se havet. Bruden var klädd i en egendesignad vit klänning av lite kortare modell, väldigt modernt och snyggt! Klockan 01 blev vi hämtade med båt för färd tillbaka till fästningen. Mycket trötta stupade vi i säng och jag sov som en stock.

Inga kommentarer: