tisdag 25 augusti 2009

Mer förvaring, tack!

G ringde i morse och berättade att det var 45 grader i Dubai. Sjukt varmt med andra ord, det kommer bli en riktig chock för mig när jag kommer ner om två veckor. Jag är ju dessutom ganska blek så jag får nog ta och köpa mig en ny solskyddsfaktor för barn med solskyddsfaktor 50!

Idag har jag gått igenom min garderob och provat en hel del klänningar som jag tänkt ta med mig ner. När jag åkte ner i september förra året tog jag inte med mig alls många klänningar men av det senaste årets erfarenhet så är det just klänningar och kjolar jag använder mest av med tanke på både värmen och att vi går ut på en hel del tillställningar. Som tur är så kommer G hem med en tom resväska så att jag kan få plats med allt som ska med ner till Dubai!
Förutom att gå igenom garderoben har jag hunnit med besök i några inredningsbutiker och suget efter att handla inredning är stort. Idag har jag sett vackra koppar, tallrikar och skålar som jag gärna skulle vilja köpa men det känns ganska onödigt att köpa på sig en massa saker när man bara kommer få stoppa undan dem i några år. Just nu känner jag därför ett stort sug efter att få flytta hem till Sverige så att man kan få köpa en massa fina saker och inreda sitt hem som man vill.
Ikea katalogen kom ju för någon dag sedan och jag hittade en fin byrå ssom hade passat bra hemma hos oss i Dubai. Nu måste jag bara övertala G om att jag har så mycket kläder att den hade varit bra att ha. Sedan tidigare har jag sett helt underbart sminkbord som jag redan tjatat på G om. Han tycker som vanligt att det verkar väldigt onödigt och tycket att vi ska spara istället och köpa saker när vi flyttar hem till Sverige! Det låter så klart väldigt klokt men han verkar ha glömt att jag har väldigt mycket saker att förvara så istället får han väl räkna med att ha sina saker någon annanstans än i min walk-in closet om jag inte får lite bra förvaring ;)

Inga kommentarer: