torsdag 20 augusti 2009

Langos, var finns de när festivalen är slut?

Var en sväng i Malmö igår, hjälpte SS leta efter en klänning till ett bröllop. Tyvärr var hon några dagar för sent ute då många butiker tagit bort sommarkläder till förmån för höstkläder. Innan vi skulle bege oss hem gick vi en sväng på Malmöfestivalen för att leta upp ett lämpligt matställe. Eftersom jag tyvärr har blivit ganska förkyld och varken känner så mycket lukt eller smak kände jag mig inte särskillt sugen på mat, så efter att ha vandrat runt bland alla matstånd kände jag att det nog var läge att hoppade över maten. SS valde däremot ett säkert kort och tog Langos med gräddfil och löjrom. Här på Malmöfestivalen vimlar det av Langosmatställen men vart tar Langosen egentligen vägen efter festivalen? Finns det egentligen någon restaurang som serverar Langos resten av året?
Dessvärre blev det inte några bilder till er då det var sjukt mycket folk som snurrade runt och trängdes överallt.

I morse var det tidig morgon som gällde då det var dags för att jobba igen. Det kändes extra jobbigt att gå upp då jag sovit dåligt den senaste tiden eftersom jag är förkyld och har svårt att få luft. Trots en hel del spring till toaletten för att snyta mig gick dagen snabbt då jag fick agera "storasyster" ;)
Imorgon jobbar jag kväll och får en välbehövlig sovmorgon så att jag kan få kraft att bli frisk. Därför ska jag nu hoppa i säng och försöka sova, behöver nämligen så mycket skönhetssömn som möjligt just nu!

God Natt...

Inga kommentarer: