torsdag 20 augusti 2009

Längtan...

Om ni hade frågat mig för en vecka sedan om jag längtade tillbaka till Dubai skulle jag ha svarat att jag faktiskt inte gjorde det men om ni frågat mig idag, skulle jag ha svarat att jag faktiskt gör det.

Nu har nämligen längtan efter Dubai börjat komma smygande, säkert pga att G åkte ner nyligen och att det inte är så långt kvar tills jag själv ska åka ner.

Jag längtar nämligen efter att se Dubai närma sig i soluppgången när man går in för landning, efter värmen som slår emot en när man går ut från flygplatsen och den speciella doften av Dubai tidigt på morgonen innan alla avgaser förpestar luften. Jag längtar efter vår stora lägenhet och att få läsa en god bok på balkongen och emellanåt titta ut över Gulfens glittrande vatten. Jag längtar efter att få ta ett glas vin i skuggan av en palm och att ligga på stranden och steka för att sedan ta ett svalkande dopp i poolen.

Vad längtar ni efter?

Inga kommentarer: