tisdag 18 augusti 2009

En lång uppdatering!

Ni kanske undrar vad som hänt sedan sist och det är faktiskt en hel del!

I lördags var jag ute på en mindre shoppingtur med ganska bra resultat och efteråt passade jag på att ta en tur för att se lite av årets Malmöfestival. På festivalen var det för ovanlighetens skull inte så mycket folk, antagligen pga att det regnade. Eftersom vädret inte precis var så trevligt och de har utökat festivalområdet en hel del tyckte jag inte att det var så givande att vandra omkring och bli genomblöt utan gick bara en kort och snabb vända och åkte sedan hem! Jag ska antagligen in en tur i veckan igen och då ska jag försöka ta några bilder så att som inte bor i närheten får se hur det ser ut när Malmö en gång om året har sin festival.


I söndags träffade jag äntligen SS. Det var ju ett bra tag sedan vi sågs nu och pga vissa omständigheter har det inte funnits tillfälle förrän nu. Tyvärr blev jag en aning sen då jag körde fel! Jag som tycker att jag har ganska bra lokalsinne och är den som sköter kartorna när G och jag är ute på vift körde alltså helt fel. Typiskt nog strulade telefonen med så att det tog ett tag innan jag fick tag på SS. När jag väl kom fram så möttes jag inte bara av SS utan även av två fyrbenta små saker, nämligen två av hennes hundar, Nemi och Lykke. Lilla Lykke är bara 11 veckor och är söt som socker. SS föder upp hundar och vi har i flera år pratat om att jag en dag ska bli ägare till en av hennes valpar och nu tror jag att jag har hittat den hund vars gener min framtida valp säkert kommer att bära, nämligen Lykkes! Efter att ha hälsat på Nemi och Lykke fick jag äntligen se de fyra små valparna som SS berättat om, de var då bara 5 dygn gamla. Hur söta som helst var de där de låg tätt intill sin mamma, SS tredje hund Matilda. De fyra små valparna kunde fortfarande varken gå, se eller höra utan hasade sig mest fram, rullade runt, pep och diade sin mamma. De var så söta och så väldigt, väldigt små. Jag ser fram emot att se dem snart igen och alla framsteg de kommer att ha gjort tills nästa gång :)

Igår började jag jobba igen efter mitt lilla uppehåll. Allt var sig väldigt likt förutom lite andra människor så klart. Eftersom jag nästa vecka ska arbeta en annan kollegas arbetspass kommer jag överskrida en tidsgräns så nu har de bestämt att jag måste sluta tidigare några dagar varje vecka för att inte överskrida gränsen. Alltså har jag fått gå hem tidigare både idag och igår. Idag var det extra skönt att sluta tidigare då jag sovit riktigt dåligt i natt. Igår kväll satt jag uppe och tittade på en dokumentär om människor som överlevt flygkrascher vilket säkert bidrog till min sömnlöshet. Egentligen borde jag nog inte sett den men det var så sorgligt att jag inte kunde sluta titta. Det låter ju ganska hoppfullt när någon överlever men de som var med i dokumentären hade inte precis några solkenshistorier att berätta. De flesta hade inte bara överlevt själva olyckan utan många av dem hade bevittnat när deras familjemedlemmar dött i samband med olyckan. Alla hade även tvingats stå ut med flygbolagens fula spel vid rättegångar och någon som dött i olyckan hade till och med blivit smutskastad av flygbolaget då de med alla medel försökte undgå att betala ut skadestånd till de anhöriga och överlevande. Någon expert berättade även obehandliga detaljer om vad som händer med kroppen i en olycka. Trots att jag är både väldigt flygrädd och alltid lika orolig när min älskling är på jobbet var jag bara tvungen att se programmet men jag hade nog en föreställning när det började att de skulle vinkla programmet på ett helt annat sätt. Gjort är iaf gjort och nu vet jag ännu mer obehagliga saker som kommer snurra runt i mitt huvud varje gång min älskling är på jobbet och framförallt varje gång jag själv ska ut och flyga. Jag har därför varit extra orolig idag eftersom min sötnos är ute på en lång flygrunda och han började min dag med att oroa mig då han inte ringde i morse när han borde ha ringt!

Inga kommentarer: