torsdag 19 februari 2009

Pierchic

Igår kväll kände jag mig lite bättre så jag, G, E och P gick ut och åt middag tillsammans. Vi åkte till ett ställe som heter Pierchic som ligger ute på en pir vid Al Qasr, Madinat Jumeirah. Då själva Madinat Jumeirah området är ganska stort fick vi åka golfbil ungefär fem minuter för att komma ut till piren. Vi hade en jätte trevlig kväll, åt och drack gott och pratade och skrattade mycket. Då jag nyligen blivit bättre från min matförgiftning tog jag det ganska lugnt och var så mätt att jag inte orkade med någon dessert. Jag kan ändå intyga att de hade goda desserter då E beställde en som jag fick smaka och den var riktigt god. Smakade lite som ris ala malta.


Om jag ska göra en liten recension på stället så kan jag säga att maten var jätte god. Jag åt Scottish Salomon, ungsbakad lax. Utsikten från piren var också jättefin över Madinat området, havet och Burj Al Arab. Trots detta så var jag nog lite besviken på Pierchic då man får ganska lite mat för pengerna. Menyn var också ganska dålig, det fanns inte mycket att välja på, bara runt sju huvudrätter vilket inte är mycket. Eftersom vi är i Dubai kan du få en precis lika vacker utsikt på många andra ställen vilket därför gör att Pierchic inte känns så speciellt. Alltså tror jag inte att jag spontant kommer välja att gå till Pierchic fler gånger då jag varit på så många andra ställen här som är så pass mycket bättre. Därför får stället bara en trea i betyg av mig.

Inga kommentarer: