torsdag 26 februari 2009

Gästbloggare: Världen som arbetsplats del 3

Denna gången berättar jag om min flygning till Colombo på Sri Lanka.

För er som inte vet var detta ö-land ligger, så ligger det söder om Indien och tar ca 4,5 h med flyg från Dubai.

Efter att ha börjat arbetsdagen med en snabb vända till Doha i Qatar, fortsätter vi vidare mot Colombo för att där väl framme spendera natten på hotell.
Efter att ha släppt av alla passagerare bär det av mot Taj Airport Garden i deras privata taxi.



Väl framme, ca kl 0300 på morgonen blir det inte mycket mer än att checka in och sedan skynda in på rummet för att stupa i säng.






Efter några timmars sömn, vaknar man mitt på dagen för att äta en snabb brunch, för att sedan bege sig ner till någon timmes hård träning på gymmet.





Resten av dagen spenderas oftast sedan vilandes vid deras stora mysiga utomhus pool samt att promenera runt i deras mysiga park.





På kvällen återstår det bara att äta middag för att sedan hoppa i säng för några timmars viktig sömn innan det är dags för att vakna runt kl 0100, gå upp och duscha, raka sig och slänga på sig uniformen innan taxin hämtar för att ta oss tillbaka till flygplatsen och hemfärd mot Dubai.



Tyvärr räcker inte tiden till för att göra några större utflykter i detta spännande land, så jag får nog återvända dit på min fritid och turista istället.
Fortsättning följer...
Hälsningar Kapten G

Inga kommentarer: