söndag 15 februari 2009

God morgon solstrålar...

Här sitter jag och försöker piggna till efter gårdagens helt underbara kväll. G och jag hade det hur romantiskt och mysigt som helst. Jag kan säga att det var den finaste Alla Hjärtans Dag jag någonsin haft. Det kommer göra denna Alla Hjärtans Dag svårslagen och jag kommer aldrig glömma kvällen. Mer om detta kommer förstås senare.




Tänkte först visa er lite bilder från när jag var hos frisören igår. Hann ju inte skriva så mycket igår men idag har jag desto mer tid att berätta.










Jag ringde dagen innan för att beställa en tid hos frisören vilket är lite annorlunda här. Vi bestämde nämligen att jag skulle vara där någon gång mellan två och tre, Inshallah! Här bestämmer man alltså inte alltid en exakt tid. När vi var framme vid Aviation Club bestämde G och jag oss för att ta en golfbil till salongen, även om det inte är så långt så är det ju bekvämt! :) Sedan var det bara att sätta sig i stolen och låta mina två! frisörer och deras assistenter göra sitt jobb. Den ena frisören klippte och gjorde slingor och den andra stylade mitt hår efteråt :)
Två och en halv timme senare tog vi en golfbil tillbaka till parkeringen för hemfärd. När vi kom hem tog G och jag det lugnt en stund och varvarde ner inför den stundande kvällen som alltså visade sig bli helt underbar!

1 kommentar:

mop sa...

Funderar starkt på att du skall få boka in en klippning och manikyr och pedikyr till mig den 12:e på eftermiddagen. Vad tror du om det?? Klipper dom korta hår bra också?? Vi hörs per telefon senare om detta för i så fall skall jag avboka min klippning här hemma.
POK G Hälsa din och min kapten.