torsdag 5 februari 2009

Lyx för en expat...

Ja, nu undrar ju ni säkert vad det är som är så lyxigt med pepparkakor (som ni säkert är jätte trötta på) och lite lakrits. Då ska jag berätta för er att för mig som älskar kakor och godis är det rena lyxen att lyckats få tag på dessa godsaker! Jag anser att jag åt alldeles för lite pepparkakor när jag var hemma i Sverige så därför känns det riktigt gott att kunna unna sig några fast det är februari. Att lyckas hitta lakrits som smakar just som lakrits är inte det lättaste att hitta här. De gånger vi köpt lakrits här har det smakat kemikalier. Därför var jag tvungen att köpa Haribos lakrits som smakar precis som den ska. Det bästa är dessutom att den är riktigt färsk. Så färsk lakrits hittar man inte ens hemma ibland! Så här är det alltså när man bor långt från lilla Sverige, då kan småsaker som pepparkakor och lakrits kännas som värsta lyxen.

Inga kommentarer: