onsdag 25 februari 2009

Ännu ett udda arbete i Dubai

Har upptäckt ännu ett udda arbete här i Dubai. Det finns en ganska stor elektronikkedja här som är ungefär som Elgiganten, OnOff osv. De har en massa olika avdelningar med tv-apparater, datorer, telefoner och så har de en karaoke-avdelning med karaokeutrustning typ singstar. Varje gång G och jag är i affären tycker vi att de spelar bra men ganska hög musik. Varje gång har det visat sig att det är en av de anställda som sitter och sjunger karaoke, det är alltså inte en skiva de spelar utan en kille som sitter och sjunger. Killen har så fantastisk röst att han borde blivit sångare och inte arbetat på elektronikkedjan. Det jag alltså vill komma fram till är att han bara sitter och sjunger på sitt arbete. Han är aldrig ute och hjälper kunder, plockar fram varor och liknande utan han sitter alltid där, lika glad och sjunger. Så ännu ett udda arbete här i Dubai: Karaokesångare i elektronikbutik!

Nästa gång vi är i affären ska jag försöka ta en bild på honom! :)

2 kommentarer:

Soulsister sa...

Hej och tack för titten in till mig.
Hade varit nått att ha i Sverige, kareokisångare på ICA Maxi

Ha en bra dag

Indrah´s Closet sa...

Hej.
Ja, det kanske är något man borde föreslå. Jag ska se om jag kan rekrytera honom och skicka honom till Sverige. :)