måndag 20 juli 2009

Vad händer med all tid?

Nu när saker äntligen börjar ordna upp sig på hemmaplan måste jag börja ta tag i mina vänner. Jag har ju inte hunnit träffa så många av dem pga allt som hänt här hemma. Den personen som varit sjuk är alltså min mamma och hennes tillstånd var väldigt kritiskt ett tag och då är det svårt att ta sig tid att hinna med sina vänner.

Jag ska erkänna att jag inte alltid är världens bästa på att höra av mig men jag försöker ändå att hinna med träffa de flesta vännerna när jag är hemma. När jag var hemma på en kort visit i april hann jag ju inte precis med att träffa så många vilket var synd. Denna sommaren hade jag planer på att träffa alla så fort jag kom hem så att jag skulle hinna med att träffa alla mer än en gång men pga rådande omständigheter blir det väl inte så då halva sommaren redan har gått. Nu måste jag dock försöka bättra mig och ta kontakt med alla så att jag hinner träffa så många som möjligt. Tänk egentligen vad sjukt det är då man idag har tillgång till både Internet och mobiltelefon och i princip kan göra sig hörd var man än befinner sig, ändå är det så sjukt svårt att vara bra på att hålla kontakten regelbundet med alla man vill.

Inga kommentarer: