söndag 19 juli 2009

Det hårda livet som hemmafru i Dubai kallar...

Idag har jag varit och inhandlat lite nya kläder och skor som jag ska ta med mig till Dubai. Jag vill ju ha lite kläder som inte så många andra där har. Som hemmafru måste man ju uppdatera sin garderob ofta så jag har ju inget annat val än att shoppa loss nu när jag snart ska tillbaka till mitt liv som lyxhemmafru ;)
Som hemmafru i Dubai kan man ju inte ha samma kläder så ofta så man måste ha en STOR garderob, haha!!!

Jag har även pratat med min vän A som nyss kommit tillbaka till Dubai från en månads semester hemma i USA. Hennes man har tydligen följt med henne ner och ska stanna i Dubai nu. Ska bli kul att träffa honom igen då det var ganska länge sedan jag såg honom sist. Jag och A har pratat om lite saker som vi har att hitta på när jag kommer tillbaka, hon ska nämligen hjälpa mig att planera lite festligheter. Även om det är VÄLDIGT länge tills jag ska åka tillbaka så har jag mycket att planera och framförallt en del att köpa som jag ska ta med mig. Än så länge är det bara några få saker som jag köpt som stod på min lista.

A berättade förresten att det inte varit mycket sol i Dubai de senaste dagarna pga mycket sand i luften. Jag berättade att det regnade här vilket hon tyckte lät riktigt härligt. Tyvärr vet jag inte om jag håller med henne då jag tycker det är synd att min lediga helg regnat bort!


Jag måste förresten planera in att gå och vaccinera mig, vi ska ju eventuellt åka till Kenya i oktober. Vi har pratat om det ett tag och nu verkar det äntligen som att det ska bli av. Någon som har varit i Kenya och vet vad man behöver för vaccination?

Inga kommentarer: