måndag 20 juli 2009

Måndag och ny vecka...

Idag har jag haft en ganska rolig dag på jobbet. Jag och två andra vikarier har diskuterat och planerat våra liv när det gäller bröllop, barn, utbildningar och jobb. Vi har diskuterat olika strategier för hur vi ska få som vi vill när de gäller de olika målen. Vilka planer vi har gjort, vår äldre kollega har skakat på huvudet åt vissa av våra idéer.
Till vår glädje upptäcket vi klockan sju i morse att någon lämnat en stor tårta i kylen, den gick vi hela dagen och suktade efter och framåt tretiden fick vi äntligen tid att njuta av den goda "arbetsförmånen" ;)

På min lunchrast hann jag med att ringa min frisör, som vanligt är hans första fråga till mig om jag har panik eftersom det oftast är då jag ringer honom. Jag har gått till honom i tre år och han känner mig nog ganska väl vid detta laget. Han har "räddat" mig mer än en gång då jag råkat ut för diverse hårolyckor och oftast har jag då ringt honom med panik i rösten och frågat om han har tid med mig. Ett antal gånger har han då ställt upp med kort varsel då jag fått skynda mig hem till honom! ;)

Nu har jag ju inte varit hos honom sedan i september förra året eftersom jag bott utomlands och ovanligt nog så hade jag ingen "panik" denna gången utan vill bara klippa mig. Han var lite upptagen och kunde inte boka en tid när vi pratade men förhoppningsvis har han en tid i denna veckan annans får jag vänta två veckor då han ska åka bort. Jag får alltså hålla tummarna för att han hinner med mig denna veckan!

Måste förresten säga att det är skönt att det är måndag och ny vecka. Nu har nämligen allt hästfolk åkt från Näset. De har ju invaderat orten i en veckas tid och inte för att jag har så mycket emot hästmänniskorna utan snarare alla köer de bildat vilket gjort att man fått slösa en massa tid på att vänta, vänta i bilen, vänta i affären osv. Det tråkiga är bara att nu när här inte är så mycket folk längre är det dåligt väder så att man inte kan vara ute och njuta av att vara hemma på Näset, trist!

Inga kommentarer: