lördag 4 juli 2009

Någon som vill ha lite körsbär?

Idag har jag haft fullt upp hela dagen med alla möjliga saker. I morse plockade jag körsbär och trots att vi har gett bort runt ett kilo körsbär till alla på gatan så har vi fortfarande hur mycket som helst kvar som vi plockat och då är det lika mycket kvar på trädet!



Eftersom vi har så mycket körsbär och inte vet vad vi ska göra med allt så gjorde jag idag en smoothie som faktiskt blev över förväntan. Jag tänker därför ge er här på bloggen receptet ;)

Körsbärs smoothie (1 glas)
ca 45 körsbär
ca 1/2 dl vanilj yoghurt
ca 1/2 dl Ramlösa jordgubb

Lite skum mix med Ramlösa men det var mest för att det skulle bli lite mer flytande. Det blev iaf godare än vad jag trott så i morgon blir det nog ännu en körsbärs smoothie för mig ;) Om någon av mina läsare vågar ge sig på denna smoothie så får ni gärna berätta vad ni tyckte. Jag har för övrigt inte varit så noga med hur mycket av allt jag tog utan receptet är lite på måfå ;)



Idag på eftermiddagen var jag på sjukhuset och besökte den sjuke och nu på kvällen har jag varit och handlat. Där emellan har jag hunnit med att ge hundarna mat och gå ut en sväng med dem. Fullt upp hela dagen alltså. Jag passade faktiskt på att cykla till affären vilket var riktigt mysigt. Jag har ju inte cyklat sedan förra sommaren. I Dubai är det nästan ingen som cyklar, dels är det alldeles för varmt att cykla där och dessutom finns det ingen annanstans att cykla än på motorvägarna och det skulle jag aldrig våga då de kör som galningar där!

Nu väntar jag på att G ska höra av sig. Jag har nämligen inte hunnit prata med honom på hela dagen. Jag har lite spännande saker som jag måste prata med honom om, tyvärr för er så behåller jag vad jag ska berätta för honom för mig själv ;)


Igår kväll var jag för övrigt på besök hos G´s föräldrar. Jag har ju inte hunnit träffa dem på nästan en månad. De bjöd på jordgubbar och jättegod flädersaft. Jag tycker att när man dricker flädersaft så får man verkligen sommarkänslor, tycker inte ni det med?

Nu ska jag gå och svalka mig med en piggelinglass, fortastt trevlig lördag!

3 kommentarer:

Catharina sa...

Hej gumman!
Gud va gott det låter m körsbär. Ska prova smoothien när jag har ett kök... haha!
Va nyfiken jag blev nu vad det var för spännande...!!
Många kramar till dig och hoppas det blir bättre med den sjuke..

Tine sa...

Håper alt går bra med den syke.

Klem fra Tine

Indrah´s Closet sa...

Tack så jätte mycket, söta ni båda är.
Vad det är jag berättat för G berättar jag kanske för dig nästa gång vi ses, Catharina ;)

Kram