onsdag 22 juli 2009

Swedish Pizza in Dubai

Så trist det är att det regnar och blåser hela tiden. Vi hade ju en så skön sommar för bara en vecka sedan men nu känns det mest som höst. Jag hoppas verkligen att den sköna sommaren återkommer. De senaste morgnarna när jag kört till jobbet har jag haft dubbla tröjor på mig och värmen på högsta läget i bilen då det varit så kallt. Inte konstigt att jag börjat känna mig lite krasslig, var så trött när jag kom hem från jobbet att jag somnade nästan på direkten och sov i två timmar! Verkligen inte likt mig då jag väldigt sällan somnar mitt på dagen.

G ringde mig igår kväll och var riktigt glad. Han hade nämligen varit och ätit pizza på Swedish pizza i Dubai. Jag hade berättat för honom om C som varit där och ätit och han hade blivit så nyfiken så han hade tagit reda på var stället låg och tagit med sig en annan svensk kille och åkt dit. G berättade att det var riktiga "svenska" pizzor och svensk pizzasallad, något man saknar lite då och då när man varit utomlands ett tag (de flesta pizzeriorna i Dubai gör mer amerikanska pizzor med tjocka pizzabottnar och söta pizzadegar!). Killen som hade pizzerian var från Iran eller något liknande men hade bott i Göteborg i 30år och blev så glad då han fick prata svenska. Pizzerian var tydligen inte så stor men han försökte verkligen satsa på den och importerade alla råvaror ända från Sverige så att det skulle smaka precis som en riktig svensk pizza! G var som sagt överlycklig och sa att han nog måste åka dit snart igen!

Inga kommentarer: