söndag 14 mars 2010

Tre minuter!!!

Nu har vi nästan flyttat färdigt, bara några få saker finns kvar i vår gamla lägenhet men dem ska vi hämta i morgon. Det är också i morgon vi ska besiktiga och lämna nycklarna till den vilket ska bli skönt. Eftersom G jobbar hela tiden har jag gjort det mesta när det gäller flytten jag var därför själv borta i lägenheten tidigare idag och plockade ihop de sista sakerna. Jag kan säga att varken G eller jag saknar vår gamla lägenhet särskilt mycket vilket känns lustigt då vi verkligen älskade den innan. Jag saknar dock min underbara och stora walk-in closet för även om vi har en stor garderob här som man kan gå in i så är det verkligen inte samma sak. Fast vad kan man sakna när man fått en så underbar utsikt som vi har i denna lägenhet och nu bor vi ju praktiskt taget på stranden dessutom. Idag var jag nere på stranden en stund, låg i en solstol precis vid vattnet och jag kan berätta för er att det tog mig tre minuter från det att jag reste mig ur solstolen, packade ihop mina saker till det att jag var uppe i vår lägenhet, tänk er själva TRE MINUTER från solstolen till soffan!!!
Utsikten från vår balkong framåt...

...och om vi tittar ner från balkongen ser vi detta!

I morgon blir en hektisk dag som börjar tidigt med en morgon promenad tillsammans med K. Därefter kommer dagen gå i ett rasande tempo då jag ska hinna med att träffa två andra väninnor på fika, en på förmiddagen och en på kvällen. Däremellan ska jag och G tömma det sista i den gamla lägenheten, besiktiga den och lämna nycklarna som jag skrev tidigare. Sedan ska jag gå och få manikyr och pedikyr och så måste jag åka till Dubai Mall och hämta mina jeans som är hos skräddaren, puh! Just nu väntar jag på att G ska komma hem med lite godis till mig då jag fått ett sådant enormt godis sug, kanske beror det på att jag vet att jag snart kan frossa i lösgodis, mmmmmm...

4 kommentarer:

Marsipangrisen sa...

Nice! När kommer bilder på insidan av lägenheten? *nyfiken*

Indrah´s Closet sa...

Kommer nog inte så mycket bilder från insidan då det är privat! Du kan dock vara lugn eftersom du har sådan tur då du känner mig så kan få se dem ändå ;)

Marsipangrisen sa...

Gött! Ses snart!

Therese - Bloggar fran Dubai! sa...

Patal om skraddare. Jag forsoker hitta en bra skraddare som jag kan ge ett plagg & be dom gora likadana fast i andra farger.. Har inte hittat nagon bra annu. Har du nagra tips?