tisdag 30 mars 2010

Hemlighet

Vaknade inte förrän klockan elva idag, brukar verkligen inte sova så länge men jag var så trött efter gårdagens långa resa. Åt en god frukost på balkongen vilket var helt underbart mysigt och gick sedan ner och tog ett svalkande dopp i poolen. Därefter skyndade G och jag oss till affären för att handla då kylen gapade tom. Nu har vi nyss ätit sushi och G har åkt till jobbet. Själv känner jag mig galet trött, det är väl lite jetlag som ännu sitter i!

Jag ska nu göra en liten snabb uppdatering för er om vad som hänt när jag varit i Sverige. Dagarna gick alldeles för fort så varken G eller jag har haft en minut över till att bara njuta av att vara hemma.
En av anledningarna till att vi var tvungna att åka hem är för att G och jag ska gifta oss till sommaren. Detta är alltså den väl bevarade hemligheten som jag haft svårt att dölja för er sedan i augusti förra året då vi bestämde oss för att gifta oss till sommaren. Mycket har ju hänt sedan augusti då vi började planeringen vilket jag kommer berätta för er i ett annat inlägg. Som ni säkert förstår så kommer jag ju att prata mycket bröllop här på bloggen nu när hemligheten är avslöjad. Hur som helst så hade vi en hel del att ordna med nu när vi var hemma i knappt två veckor. Vi har bla ordnat med kläder till både G och mig, vi har träffat tärnor, bestman och toastmaster och frågat dem om de ville vara en viktig del av vårt bröllop och till vår stora glädje har alla svarat ja! Inbjudningskorten har beställts och skickats vilket verkligen blev i sista stund då det tog lång tid att få dem tryckta och levererade. Nu har vi bara folket här i Dubai kvar att lämna inbjudningar till men det blir inom den närmsta tiden som de ska få sina. Förutom alla bröllopsbestyr tog vi oss båda dessutom tid att träffa våra vänner och familj, ordna med vår underbara lägenhet och bo in oss där då det var första natten som vi bodde där nu när vi kom hem och så hann jag dessutom med två besök på mitt jobb. Efter dessa intensiva dagar i Sverige känns det som att det ska bli skönt med lite ledighet, iaf för min del! Å andra sidan är det ju jag som ska försörja mig och G nu i sommar så jag får ju passa på att njuta av min ledighet i två månader nu,haha!

Detta var som sagt en VÄLDIGT snabb uppdatering av mitt och G´s Sverige besök men jag hoppas att ni förstår att jag inte kunnat blogga så mycket då jag inte haft tillgång till internet.

Inga kommentarer: