onsdag 10 mars 2010

Känner ni till Gary?

Innan vi åkte hem för lunch idag åkte jag inom en affär för att handla lite saker och sprang då förbi en avdelning med rea böcker. Eftersom jag hade bråttom gav jag bara avdelningen en snabb blick eftersom jag tänkte att jag kanske kunde hitta någon billig bok då böcker här i Dubai tyvärr är ganska dyra. En vanlig pocketbok kostar faktiskt mellan 90-100 kronor här mot runt 50 kronor i Sverige, ganska dyrt med andra ord. De flesta böckerna på reaavdelningen såg ganska tråkiga ut men precis när jag skulle gå såg jag ett bekant ansikte mitt i högen av alla böcker. Många av er vet nog inte vem Gary Barlow är och det är inte så konstigt för han är ingen författare och kanske inte så där jätte känd för så många i Sverige. För mig är han dock lite speciell då han är en del av mina tonårsminnen. Gary Barlow var nämligen en av mina tonårsidoler då han var med i mitt favorit band Take That. Så sent som i julas när jag och G köpte en lägenhet hemma och gick igenom alla mina saker hittade jag min gamla Take That pärm där jag samlat en massa urklipp om dem. Jag visade den för G som tyckte jag var lite rolig som samlat en hel pärm om mina idoler och dessutom fortfarande hade den kvar. Själv tyckte jag det var ganska intressant att bläddra igenom den och minnas hur hela mitt rum praktiskt taget var tapetserat med bilder på dem. Dagen då Robbie Williams berättade att han hoppat av gruppen var en sorglig dag för mig och jag förstod varken hur han kunde göra så mot mig!!! eller hur jag skulle kunna gå vidare, haha! Jag fortsatte dock att lyssna på Take That ett tag efter att han hoppat av men det blev aldrig detsamma som förrut och faktiskt så gick jag vidare ganska snabbt och började lyssna på annan musik istället. De gjorde ju comeback för några år sedan vilket jag tyckte var lite kul men jag brydde mig inte särskilt mycket om dem, lyssnade på deras nya musik eller följde vad de gjorde, däremot har jag lyssnat en hel del på Robbie Williams de senaste åren. Hur som helst så hittade jag alltså en bok av Gary Barlow på rea avdelningen idag och tänkte att det skulle vara roligt att läsa om honom och om hans liv med Take That då jag faktiskt var ett av deras hängivna fans en gång i tiden. Jag hade kanske inte köpt boken för sitt orginalpris men eftersom den var på rea slog jag till. Så fort jag får tid den närmsta tiden (antagligen inte förrän flyget hem nästa vecka) kommer jag alltså förhoppningsvis återuppleva gamla minnen genom min gamla idols bok!

2 kommentarer:

sara sa...

Jag hade också en take that pärm. haha. pärmen finns fortfarande men det enda spåret av dess innehåll är idolnamnen jag kladdat över dess rygg. artiklarna är sedan länge kasserade. när jag läser om din pärm ångrar jag det nästan...vad kul det hade varit att bläddra i idag. haha.

Indrah´s Closet sa...

Du får ta en titt i min istället och så får vi prata gamla Take That minnen för det var väl du, jag och Sia som gillade dem om jag inte minns fel? och Stina som bla gav oss urklipp från hennes Okej tidningar,haha!