fredag 5 mars 2010

Alice i underlandet

Vaknade med värsta huvudvärken i morse och det berodde inte på igår då jag var nykter och körde. Nä, istället beror det på de extrema väderomslagen som är här just nu. Igår var det vindstilla, sol och väldigt varmt och i dag när jag vaknade möttes jag av storm, kyla, mörka moln och en regn i luften. Det känns som att vara hemma i Sverige då vår annars så ljusa lägenhet är väldigt mörk just nu.

Nu ska jag berätta om gårdagen istället för det är mycket roligare än att prata om det ostadiga vädret.

G, jag och K var ju och såg Alice i underlandet på bio igår. Självklart såg vi den i 3D version och jag kan säga att jag tycker att både filmen och 3D effekterna är mycket bättre än Avatar. Filmen bygger ju på berättelsen om Alice i underlandet men vissa saker som i boken är ganska framtonade är mycket nedtonade i filmen och tvärtom men det är väl för att få en bättre sammanhängande film och det är verkligen inget som gör den sämre, tvärtom mycket bättre. Dessutom är det ju en Tim Burton film vilket självklart säger en hel del om att den är ganska märkligt gjord. Som vanligt är Johnny Depp lysande i sin roll, denna gången som den galne hattmakaren som lider av kvicksilverförgiftning. Jag gillade dock inte riktigt Anne Hathaways roll som den vita drottningen då hon mest går runt och gör löjliga rörelser och ibland vet man inte om hon är god eller ej. Så klart tänker jag inte berätta så mycket mer om själva filmen annat än att jag verkligen gillade den och ger den 9 shoppingkassar av 10 då den var rolig, fint gjort och för att jag gillar kostymfilmer och Johnny Depp.
Haha, vi ser ju lite lustiga ut på denna bilden!!!
G, lika snygg som vanligt,haha!!!

Efter filmen åkte vi för att möta upp K´s man och hans vänner på The Belgian beer café. Där var det ganska packat med folk så vi fick stå i baren hela kvällen. Eftersom jag körde blev det ingen spetsad dricka för mig utan jag fick nöja mig med en ovanligt god virgin Mojito.

Gillar dessa killar sjukt mycket så måste bara visa en bild på dem!

Inga kommentarer: