måndag 30 november 2009

Nattliga eskapader...

Både fredag och lördag kväll spenderades tillsammans med J. På fredagskvällen hade vi sedan tidigare bestämt att G och jag skulle gå ut och äta middag tillsammans med henne och hennes vänner. Vi gick till den mysiga restaurangen MJ´s på Madinat som är en typ av lyxig steakrestaurang. Kvällen gick som vanligt väldigt fort i trevligt sällskap och med god mat.



På lördagskvällen ringde J mig och undrade om vi inte kunde hitta på något. En timme senare stod hon och hennes två söta döttrar utanför min dörr och ringde på. Först stannade vi här hemma en stund och pratade och jag hann säga hejdå till G som skulle åka till jobbet. Sedan begav vi fyra oss iväg mot Marinan då vi var sugna på att äta bakelser. Eftersom denna helg var en storhelg här i Dubai då man firade högtiden Eid, var det så klart fullt med folk ute vilket resulterade i långa bilköer. Vi vände därför hallvägs då vi konstaterade att vi skulle komma fram ungefär när de stängde. Vi styrde istället mot vårt favoritställe "vardagsrummet" där vi åt goda efterrätter. Hur mysigt är det inte att helt spontant en sen kväll åka iväg till ett mysigt ställe, sitta ute och äta goda efterrätter mitt i natten? I LOVE IT!!!

Inga kommentarer: