fredag 27 november 2009

Spontant är bäst!

I förra veckan var det nya galenskaper på gång då en vän till mig ringde och ville att vi skulle träffas på torsdagkvällen för att hon skulle hålla sig vaken till småtimmarna då hon skulle hämta vänner på flygplatsen. Från början var det tänkt att vi skulle gå ner och sätta oss på en restaurang här på Palmen och bara ta det lugnt! I sista sekund ändrades planerna då hon ville att vi istället skulle åka till vårt stammishak som vi kallar vårt andra "vardagsrum", inga problem tyckte jag. Hon kom hit och hämtade mig och tillsammans åkte vi till "vardagsrummet" med en väninna till henne på släptåg. Väninnan var verkligen supertrevlig och vi tre satt och diskuterade kulturella skillnader och hur man ser på saker på olika sätt i olika kulturer. Vi hade verkligen hur roligt som helst och det konstaterades att jag borde haft en man från Libanon istället då man där ser annorlunda på shopping än man gör i Sverige. Väninnans man brukar säga till henne att hon borde köpa mer och hennes svärmor brukar också säga till henne "men varför köpte du inte mer..." Tja, tänk om man hade det så trots att man köpte fyra par Manolos, tre Gucci väskor och en hel drös med RL kläder på samma gång!!! Ganska sent kom J med det fantastiska förslaget att vi kunde följa med på festen som väninnan skulle till senare, visst sa hon, inga problem! Jag bara skakade på huvudet och sa att det var ju den sämsta timing jag någonsin varit med om då jag hade tagit på mig jeans. Jeans i detta land är nämligen SÅ nerklätt att jag nästan aldrig använder det. J skrattade och sa att det var första gången hon såg mig klädd i jeans då jag oftast är mer uppklädd. Hur som helst så åkte vi såklart vidare till festen tillsammas med J`s väninna som typ var uppklädd till tänderna,haha. Väl framme utanför villan där festen hölls väntade valid parking! Hur ofta har folk det på sina privata fetser i Sverige men här var det vara bara början. Inne i trädgården hade värdparet hyrt in fyra kockar, serveringspersonal, dansare som uppträdde och de hade dukat med vita dukar, vita stolsöverdrag och blomsterarangemang. Vi var nog inte fler än 40 personer på festen men där var mat och dricka för säkert 140 personer! Alltihop var ganska galet men väldigt spännande. De flesta där var ryska kvinnor med libanesiska män, en ganska spännande blandning med andra ord.
Valid parking utanför värdparets villa!



Inhyrda kockar, serveringspersonal och gigantisk buffé är tydligen vanligt vid denna typ av fester...




...liksom dansuppträdanden!


Några trevliga kvinnor på festen!

Mitt i allt så skulle J åka och hämta sina vänner på flygplatsen. Eftersom jag inte kände någon annan på festen så hängde jag med henne på en vild färd mot flygplatsen som bla innehöll ett galet hopp över ett högt fartgupp i 80km/h. Bilen bokstavligt talat flög en bit innan den nådde marken med en hård smäll,haha. Det var dessutom inte helt lätt att hitta till terminalen då det inte var den vanliga terminalen hon skulle hämta dem på. Jag hade dessutom inga glasögon på mig utan såg allt som i en dimma vilket resulterade i att vi körde i cirklar innan vi hittade rätt! Jag verkligen älskar dessa spontana, galna upptåg som man bara kan vara med om här i fantastiska Dubai!

Inga kommentarer: