lördag 7 november 2009

My days in Dubai...

Alla ni som inte redan frågat kanske undrar varför jag har slutat att blogga. Det beror helt enkelt på er läsare då jag tappar intresset eftersom jag får så lite respons av er! Ni är ju några stycken som trots allt läser min blogg och att då visa att man tycker den är intressant genom att vara lite aktiv är väl inte mycket begärt, eller?

Jag har iaf haft fullt upp den senaste tiden och hittat på en hel del. För att göra den långa listan kort så har jag bl.a. varit på den årliga Halloweenfesten, varit med och startat en grupp av varierande människor som ska träffas och ha trevligt varje månad, varit runt och fikat, festat till det, shoppat och umgåtts med trevliga vänner och sist men inte minst fått besök av svärföräldrarna och deras vänner! Tiden bara flyger iväg när man har roligt med andra ord! Lite motgångar har jag dock haft då jag råkade ut för något riktigt tråkigt då min frisör missfärgade hela mitt hår så att det blev grå/blått/orange! Fick sedan gå till en annan salong för att få det snyggt igen. Allt är alltså inte bra i detta sandlådeland och frisörbesöket blev därför en dyr historia. Nu i efterhand har jag fått höra att det inte är lätt att hitta en vettig frisör om man är skandinavisk med blont hår då det är ganska många som råkat ut för samma sak som mig. Nu har jag ju dock hittat en riktigt bra frisör som jag kommer gå till i fortsättningen men smakar det så kostar det!

Här bjuder jag er på några bilder från Halloween:
Captain America, antagligen starkast (och varmast) på festen!
Den gravida bruden och The devil!
Det alltid lika trevliga värdparet. Ena halvan var som vanligt lika spektakulär och lättklädd ;)
En salig blandning av lustiga men intressanta människor.
Några var mer udda än andra...
...men festen var lika bra som alltid!

5 kommentarer:

sara sa...

Jag tror du hade passat ypperligt i grå/blått/orange hår. En skönhet klär i allt. Eller? :P

Anonym sa...

Synd på håret och plånboken... Jag vågar inte gå till frissan här då man hört att de inte kan hantera skandinaviskt hår. Men det ska finnas en svensk frisör i Wafi city så det kanske kan vara nått :)Kram Bison
http://www.dubaiski.blogspot.com/

Marsipangrisen sa...

Kan du inte visa en bild på det blåa håret, låter intressant.. ;-) Du skulle ha behållt det över halloween =)

Indrah´s Closet sa...

Sara: Jo, det är väl sant men jag tror att jag föredrar min vanliga hårfärg men visst passar jag i svart hår ;)

Bison: Jag har också hört talas om den svenska frisören i Wafi men nu har jag hittat en som var mycket bra så om du någon gång akut behöver gå till en frisör så hör av dig så kan jag rekomendera henne till dig :)

Marsipangrisen: Tyvärr så finns det inget bildbevis bara några få personer här i Dubai som kan intyga skandalen! Kan för övrigt berätta för dig att jag hade färgen kvar på Halloween då jag fick stå ut med den i nästan 6 dagar!!!

Marsipangrisen sa...

Hahaha, tur att det var Halloween då, du kunde ju skylla på att det var meningen att det skulle vara så. Nej, men ärligt, usch vad hemskt, det är min mardröm att något ska hända med håret...