lördag 21 november 2009

Fredag-Lördag

Igår kände jag mig riktigt risig, sov ända fram till 16-tiden då jag fick masa mig upp för att städa då vi skulle ha gäster på kvällen. Efter Panodil och en dusch kände jag mig dock lite bättre och kvällen blev riktigt lyckad. Vi bjöd på en trerättersmiddag bestående av laxtoast med pepparrotsvisp till förrätt, biff stroganoff med ris och sallad till huvudrätt och äppelpaj med lyxig vaniljvisp till efterrätt. Tyvärr glömde jag att ta bilder, får helt enkelt skylla på att jag inte var lika pigg som vanligt!

Idag tar jag det lite lugnt då jag fortfarande känner mig lite krasslig, G arbetar och svärföräldrarna spenderar en stund på stranden, innan de ska packa och sedan kanske ta en sista tur på Mall of Emirates, de åker nämligen hem ikväll. Vi har alla mer eller mindre åkt på förkylning nu den sista veckan som de varit här vilket gjort att vi tyvärr fått dra ner något på tempot. Jag hoppas att de ändå har tyckt att det varit bra att bo här hos oss och att de tyckt att deras tre veckor här i Dubai har varit lyckade.

1 kommentar:

mop sa...

Ja, tack vi har verkligen haft 3 underbara veckor i Dubai. Stranden och solen har ju varit i prioritet 1, men vi har också blivit bjudna till några av era trevliga Dubaivänner. Vi har besökt våra favoritrestauranger, besökt Atlantis och den fantastiska miljön där och provat på Metron t/r Atlantis. Vilken vy man fick över Palmen helt otroligt. Detta ser man ju inte när man åker bil dit ut. Ett antal shoppingmall har vi naturligtvis också varit på men dessvärre är prislappen inte så angenäm pga den svenska kronan längre. Nu hemma igen lagom till
1:a advent - 7 grader istället för 32 grader, vilken skillnad. Solbrännan som vi kämpat så för att få, börjar blekna men minnena kan ingen ta ifrån oss. TACK! MOP