fredag 20 november 2009

Ännu en intensiv vecka...

Dagarna praktiskt taget flyger iväg här i sandlådelandet. Man hinner knappast med allt man ska göra vilket gjort att jag mer eller mindre börjar få panik över en sak som jag måste hinna med som dessutom nog kan ta ett tag att få gjord. Jag vet att ni vid detta laget börjar bli trötta på mitt hemlighetsmakeri men det är bara att acceptera, tids nog ska ni få veta ändå!

Den senaste veckan har gått så snabbt att jag inte hunnit med att uppdatera er men i tisdags när jag fyllde år blev jag uppvaktad av min älskade G med en present som inte går av för hackor, rosor och en supergod chockadtårta från en av Dubai´s bästa tårtmakare. Han känner verkligen mig, min älskling och vet vad jag är svag för! På kvällen gick vi ut och åt på en mysig restaurang precis vid havet och mitt under middagen skjuter någon fyrverkerier, kan det bli bättre? Hur som helst så hade jag ännu en mysig födelsedag i Dubai.



Njuter av en god födelsedagsmiddag på stranden...



...med fina fyrverkerier i bakgrunden

Igår var jag och tittade på Jimmy Choo for H&M spektaklet. Trodde inte att så många människor skulle desperat köa för detta i ett land som Dubai. Jag stod och tittade när folk sprang in i butiken, drog varan i håret, armbågade folk i sidan, slet av armarna på skyltdockor för att få av kläderna samt monterade isär monterboxar med en sko i, bara för att lägga beslag på den, vad man nu ska med en sko till! Utanför skrek "fina" damer på H&M anställda och kallade dem otrevliga saker bara för att de skulle ge dem kläderna och skorna som fanns i skyltfönsten, helt galet med andra ord. Jag fattar inte att vuxna människor beter sig på detta sätt bara för att få tag på lite kläder och skor. Det är ju dessutom bara vanliga H&M saker, bara för att det står Jimmy Choo for H&M gör det inte plaggen till dyra designerkläder! Nä, dessa designersamarbete har aldrig varit något för mig, jag skulle inte orka bete mig på det sättet bara för ett par skor som ändå så många andra kommer gå omkring i senare samma kväll!
Lång kö till H&M...
...folk som trängs för att få tag på kläderna...

...naken skyltdocka utan armar!

Igår kväll var vi på middag i det nya sällskapet som igår alltså träffades för andra gången. Träffen var lika lyckad som sist med god mat och trevliga människor. Tyvärr orkade jag dock inte stanna längre än till 01 då jag började känna mig krasslig. G har varit ganska förkyld de senaste dagarna och nu har han nog smittat mig då jag idag har både huvudvärk och väldigt ont i halsen. Förhoppningsvis ska jag snabbt bli frisk då man kan köpa både det ena och det andra botemedlet på apoteket här i Dubai!

Inga kommentarer: