lördag 23 januari 2010

Long time no blogging!

Hej kära läsare...


Ni undrar förstås varför jag varit så dålig på att uppdatera och det beror på en massa olika saker men framför allt på att det varit mycket som hänt den sista tiden. Jag var hemma i Sverige i en hel månad och hade en hel del att göra då. Jag och min kära G köpte dessutom helt apropå en lägenhet så det blev extra mycket att hinna med då vi var tvungna att hinna göra klart hela affären, hämta ut möblerna som vi magasinerat och hinna med att flytta in så mycket som möjligt! Jag försökte även hinna med att träffa mina kära vänner mer en gång vilket inte alltid är så lätt i Sverige då alla är så uppbokade till skillnad från det spontana folket här i Dubai.


Sedan jag kom tillbaka till UAE den 10 januari har jag även här haft fullt upp med att catcha upp med mina vänner här i Dubai och få veta allt som hänt när jag inte varit här. Tydligen är det en hel drös med fester och arrangemang som jag missat, typiskt. Jag och min vän J passade därför på att organisera en liten sammankomst i torsdags med vårt numera stora gäng som träffas varannan vecka. Det var verkligen roligt att träffa alla igen och höra hur alla har haft det under jul och nyår. Det var dessutom underbart att vi kunde sitta ute ända tills ett på natten utan att frysa.


Jag har ju förresten glömt att berätta att jag har badat i havet för första gången 2010. Det var lite kallt till en början men eftersom det på dagarna nu är ganska varmt så var det inte kallare än vad det är på sommaren hemma i Sverige,så på samma dag badade jag faktiskt hela två gånger och det var riktigt uppfriskande!!!


Jag och min vän K har börjat träna tillsammans. Vi träffas tidigt nästan varje morgon och går i två timmar här ute på Palmen. Det känns som att man går på Wisteria Lane eftersom husen här är så magnifika.Vi hinner dessutom avverka en hel del ämnen under våra två timmar varje dag. Våra respektive darlings som inte delar vårt intresse för denna typ av träning förstår inte hur vi kan ha så mycket att prata om varje dag,haha!!!


Nu har ni fått en liten snabb sammanfattning om vad som hänt i mitt liv den senaste tiden, ska förstås försöka bättra mig så att ni får ta del att mitt annorlunda liv här i sandlådan.


På återseende...

Inga kommentarer: