lördag 23 januari 2010

FAB night in Abu Dhabi

Nu ska jag berätta om vilken fantastisk kväll och natt jag hade igår. Jag och G blev medbjudna till Abu Dhabi tillsammans med J och hennes man R. Vårt första stopp var på Emirates Palace för att titta till deras gäster som hade en romantisk middag på tu man hand och sedan ge dem en beskrivning till hotellet som vi andra skulle till så att de kunde hitta dit när de var klara med sin middag. För er som inte varit på Emirates Palace men som någon gång ska besöka Abu Dhabi bör definitivt ta en tur till detta fantastiska bygge som tydligen kostat 28 miljarder norska kronor att bygga (Fråga mig inte varför jag fått veta summan i norska kronor!). Hur som helst så åkte vi vidare till ett annat flashigt hotell för att äta en sen middag. På vägen dit blev vi guidade genom Abu Dhabi och fick veta vilka som var de viktigaste platserna om man besöker huvudstaden. Våra guider är riktiga Abu Dhabi proffs då de bott där tidigare och är nästan lite ambassadörer för staden, haha!

Väl framme på det tjusiga hotellet fick vi se lite häftiga och moderna möbler. Själv blev jag väldigt sugen på en häftig swarovski beströdda soffan som jag tror hade passat ypperligt i min walk in-closet! Runt 22-tiden blev det äntligen dags för efterlängtad middag i form av en gigantisk buffé som innehäll allt från hummer, ostron, arabiska och asiatiska rätter till massor av ostar och ett enormt utbud av desserter. Där fanns även en dessertkock som tillagade härliga crepes fyllda med ditt eget val av godsaker. Två timmar senare satt vi alla fyra väldigt mätta och inväntade J och R´s gäster som knappt orkade se vårt bord som var fyllt av desserter då de var mer än mätta efter sin middag.

Några av efterrätterna som jag åt igår!


Nästa stopp blev ett uteställe i Abu Dhabi som lite påminner om 360 här i Dubai. Vi träffade lite lokala vänner till J och R som var väldigt trevliga. Ju längre tiden gick desto mer fick vi veta om personerna som satt vi vårt bord. Vi satt nämligen och pratade med en av sheikens söner och vid ett av de andra borden intill oss satt en väldigt högt uppsatt person och njöt av att vara ganska anonym. Lite senare anslöt sig även en kille som visade sig vara Dj på en av UAE´s radiokanaler! Vi hade en väldigt rolig tillsammans då vi kom in på en diskussion om hur J och jag träffades (vilket är en helt annan historia) vilket resulterade i att han tycket det var så coolt att han sa att han skulle berätta om detta i hans radioshow nästa dag.

Ute i Abu Dhabi natten...


Hur som helst så blev det en sen / tidig natt/ morgon då vi inte var hemma förrän 05.30 imorse. Det värsta var att jag hade en tid för manikyr klockan 9 så jag kände mig inte allför pigg när jag steg upp 08.30 för att gå till salongen!




För er som undrar om Dj´n berättade om mitt och J´s annorlunda möte så gjorde han faktiskt det. Han sa igår vilken tid vi skulle lyssna så jag satt med radion på och precis som han sagt så berättade han om vad han fått höra om vårt möte och omnämnde dessutom J och mig så nu är jag nästan lite lokal kändis,haha!

7 kommentarer:

Marsipangrisen sa...

Det låter ju inte helt fel... Jag fattar inte varför sånt här aldrig händer mig, haha ;-)

Indrah´s Closet sa...

Du får väl komma hit så ökar kanske dina chanser ;) Du hade kanske rent av hamnat på tv och blivit riktigt känd!!!

Marsipangrisen sa...

Hahaha, The Marsipane Pig in Dubai, the hade varit något, när åker du till Sverige för sommaren? Blir väl tajt att hinna med ett besök innan dess antar jag?

Indrah´s Closet sa...

När hade ni tänkt komma då?

Marsipangrisen sa...

Hehe, ja, jag vet inte, maj-juni hade ju passat oss bra i tiden, men då är väl du redan hemma va?

Indrah´s Closet sa...

Ja det är jag och mellan maj-september ska man definitift INTE åka hit!!! Då åker alla härifrån för här är alldeles för varmt!

Marsipangrisen sa...

Haha, kunde just tro det, det får väl bli efter sommaren i så fall =)