fredag 29 januari 2010

Födelsedagskalas

För snart en vecka sedan var jag bjuden på 14-årskalas (som ni förstår så varierar mina vänner här nere väldigt i ålder, haha). Familjen bor i ett två vånings penthouse med världens underbaraste utsikt över Palmen och dess omgivningar. Jag tänkte därför dela med mig till er av utsikten över Prinsessan Hayas ö som ligger precis bredvid Palmön. Se och njut!



Jag måste även ge alla föräldrar med barn i 12-15 års åldern ett tips på tema på födelsedagskalas. Här i Dubai har man tydligen ofta roliga och annorlunda kalas och denna gången var det ett Amazing Race tema. På stranden hade de byggt upp flera olika stationer där barnen skulle lösa olika ledtrådar eller utföra uppdrag exempelvis var en station att de skulle gräva fram en golfboll i sanden! Den grupp som var klar snabbast vann. Alla barn och deras föräldrar med för den delen verkade tycka att detta var ett riktigt roligt tema! Så alla Svenska föräldrar känn nu ingen press detta var bara ett lite annorlunda förslag till er ;)

Inga kommentarer: