fredag 29 januari 2010

Ingen pensionär här!

Skrev ju tidigare idag om att jag skulle på vattengympa och att jag ansåg att det var lite av en pensionärssport. Jag har nämligen alltid tänkt på vattengympa som det man ser på charterresor typ sällskapresan där de gör övningar som "plocka äpplen" i vattnet. Därför tänkte jag i morse att det nog skulle bli en ganska lugn träning men där hade jag allt fel. För det första var det bara jag och K som var på vattengympan och basängen där gympan hölls är i en annan del av samma basäng som där alla andra poolbesökare badar då poolen är enormt stor. Ni kan ju tänka er så mycket publik det var då det är helg här och fullt bland solstolarna vid poolkanten! Tränaren, en tjej i min ålder var rena sadisten. Hon satt på poolkanten och beordrade oss vad vi skulle göra och träningen var riktig boot camp träning fast i vattnet. Eftersom vi bara var två stycken dessutom så såg hon ju direkt när man inte tog i så mycket man kunde. Jag trodde inte jag skulle klarar av hela passet så hårt var det (fast jag klarade det allt). Jag och K hade ju tänkt simma lite efteråt men vi var så slutköra att vi skippade det och gick och satte oss och tog en god fruktdrink istället. Sedan gick vi ner på stranden och slappade hela eftermiddagen för att kompensera den hårda träningen. Jag kan lova er att ni hittar mig på vattengympan nästa vecka!