fredag 12 december 2008

Lång sammanfattning!

Nu ska jag alltså göra en sammanfattning av vad jag hittat på sedan eftermiddagen den 9:e december.
Efter inlägget den 9:e åkte G och jag och handlade de sista julklapparna som vi skulle ha med oss till Sverige Är så skönt att ha alla utom två klara!

I torsdags var det full rulle hela dagen. Det började med att två hantverkare kom hem till oss vid 10-tiden för att laga vår kran i badrummet som läckte. Medan de var hemma hos oss och grejade gick jag över gatan till min nya nagelsalong. Två timmar senare var mina naglar i tip top form igen. Därefter var det bara att trippa hem igen och tvätta, börja packa och laga lite lunch då dagen skulle bli lång. Vid kvart över tre hämtade vi P som skulle åka med oss först till frisören och sedan till en fest vi skulle till. Medan jag var hos frisören i tre timmar frotterade G och P sig på Irish Village med mat och öl! Jag passade även att hämta mitt nya Crew 24 Card med massor av rabatter som jag väntat på så länge innan vi lämnade Aviation Club. (Det roliga med detta kort är att jag har fått det men inte G! Detta kort är nämligen endast till för flyg Crew, haha!)

Därefter bar det iväg till Dubai Creek Marina för att gå på fest hos G´s kompis D. Festen hölls på en båt vilket var lite annorlunda men super mysigt. Var dessutom trevligt att träffa alla kvällen innan vi skulle åka hem till Sverige

Vi var inte tillbaka på Palmen igen förrän ganska sent och då skulle vi fortsätta och packa och göra klart allt som skulle vara klart inför resan. Kan säga att vi inte kom i säng förrän efter två och gick upp igen vid halv fem. För mig blev det tyvärr bara en timmes sömn då jag hade svårt att varva ner.
Kvart i sex hämtade taxin oss och då var vi precis klara med allt. Otroligt trötta anlände vi i god tid till flygplatsen och hann med att både äta frukost och köpa en julklapp. Något tidiga lämnade vi varma Dubai för kalla Sverige och upptäckte att två av G´s kollegor var på samma plan. Kändes skönt att veta att det fanns tre extra piloter med på planet ;)
30 minuter tidigare än beräknat flög vi med låg höjd över Näset och kikade ner på alla välbekanta hus. Väl på Kastrup gick allt snabbt och vi fick lätt tag på en taxi hem. Sedan var det bara att vila en stund och sedan bar det av till mina föräldrar för att hälsa på. När vi var tillbaka sent igår kväll stupade jag direkt i säng och sov som en stock i natt!

Inga kommentarer: