onsdag 2 december 2009

Övningspappa

Som avslutning på nationaldagsfirandet ville vi ha något som påminner om hemma så vad är då bättre än riktig svensk pizza även om man är tvungen att köra ungefär 4 mil enkel väg för att få det. Som jag nämnt tidigare så finns det ju en svensk pizzeria här i Dubai, killen som har pizzerian importerar nästan alla ingredienser från Sverige, han har tom en riktig pizzaugn som han tagit med från Sverige, hur grymt är inte det. Jag gottade mig åt att få äta en riktig Calzone med äkta svensk pizzasallad,mums...

Äkta Svensk Pizza...


Idag har även G hunnit med att öva på att vara pappa och jag kan säga att han var riktigt duktig. G lyckades nämligen få den lilla sötnosen på bilden att somna i sin famn. dessutom ser han ut som en ganska het pappa, me like!!!

Övar på att vara pappa...

2 kommentarer:

Caroline carolinemjonsson@spray.se sa...

Oj det stället måste jag besöka :) Vart ligger denna pizzeria måntro?
Tack för en bra blogg förresten, alltid roligt att läsa om ngn annan svenska i Dubai! :)

Indrah´s Closet sa...

Hej Caroline!

Roligt att du gillar bloggen :)

Den svenska pizzerian ligger i Mirdif. Du kan ringa dem för vägbeskrivning 04-2845883.


Mvh

Indrah