tisdag 1 december 2009

Första December

Tänk att det är första december idag, tiden går verkligen snabbt. Inte för att det på något sätt märks att det är december här, butikerna som julskyltar är få men det finns några undantag. Som den lilla butiken på bildena här som var fylld till varje cm med julpynt, jultomtar och annat julrelaterat. Det gick knappt att gå där inne då risken var överhängande att man skulle välta ner något. De var lite fula med då de utnyttjade att det inte finns så många butiker som säljer julsaker och tog överdrivet mycket betalt för minsta lilla sak.


Idag måste jag åka till Ikea och handla sill och så ska jag försöka mig på att göra knäck. Gruppen som jag startat tillsammans med J ska nämligen ha adventsträff snart och då ska man ta med sig någon julrelaterad mat eller dryck och eftersom jag vet några som ska ta med sig lussebullar, pepparkakor, glögg och Janssons så får jag ju kontar med sill och knäck! Någon som har ett bra recept på knäck att dela med sig av?

Inga kommentarer: