onsdag 2 december 2009

Andra December

Idag är det UAE´s nationaldag vilket firas väldigt stort här. De har förbrett för firandet i en veckas tid genom att sätta upp flaggor precis överallt. Värsta firandet är så klart i huvudstaden Abu Dhabi men att ta sig dit idag är ingen lätt match då det kommer bli kaos i trafiken. Tänk om vi i Sverige hade firat vår nationaldag likadant som man gör här och vara stolt över vår flagga istället för att hålla på och tramsa och skylla på att det är nationalism. So what i typ alla andra länder kan man fira det utan att skyllas på att det är nationalism så varför är vi så mesiga i Sverige? Löjligt är det iaf. Jag ska därför ut och fira på Dubais gator, vifta med mina flaggor och vara glad eftersom jag inte kan fira på samma sätt i mitt eget land.

För övrigt är det även min kära mammas födelsedag idag. Ska ringa henne om några timmar och säga grattis. Jag har förresten glömt att berätta att G och jag hade ännu en galen shoppingrunda igår då G köpte fyra skjortor, en slips, en tjock tröja och en snygg T-shirt. Själv kom jag hem med en snygg tröja, en klänning, en pälsväst och en pälsjacka! Ännu en bra dag med andra ord! :)

Inga kommentarer: