onsdag 29 oktober 2008

Desperate housewife...

Hann inte uppdatera bloggen igår, då vi hade mycket att hinna med inför kvällens fest.
Började dagen med att ringa runt och boka tid på en beautysalong. Tyvärr fick jag ingen tid till det ställe jag var på sist men det gjorde absolut inget då jag istället lyckades få tid på Top Style Salon på The Aviation Club i Dubai.

Stället var otroligt lyxigt men lite annorlunda då det inte bara var kvinnor som arbetade och var tillåtna att vistas i salongen. Detta var bra eftersom både jag och G kunde bli klippta på samma gång och då sparade tid.

Lite ovanligt var det också att det var en arabisk man som klippte mig!
Det kändes också extra lyxigt då det var en massagestol i frisörstolen. Det tycker jag man borde ta efter i Sverige. :)
Passade dessutom på att få pedikyr samtidigt som jag blev klippt. Kände mig som en riktig "desperate housewife".

Efter frisörbesöket skyndade vi vidare för att köpa kostym till G som glömt sin kostym hemma i Sverige! Jag köpte också en sjal för att täcka axlarna för att inte vara så lätt klädd eftersom festen var i Sharjah som inte är lika västerländskt som Dubai.
Tur nog hittade G en jätte fin svart kostym, som hann bli färdig lagom tills det var tid att skynda hem och göra sig i ordning.

Inga kommentarer: